Symboliczne otwarcie i poświęcenie pawilonu sensorycznego

4 kwietnia 2024 – to wielki dzień dla historii Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Janowszczyźnie.
Dokonaliśmy dziś symbolicznego otwarcia i poświęcenia pawilonu sensorycznego, na który tak bardzo czekali nasi uczniowie, ich rodzice oraz pracownicy szkoły. Uroczystość była połączona ze szkolnymi obchodami Światowego Dnia Autyzmu.
Dyrektor Szkoły Janusz Pawłowski – inicjator budowy pawilonu, przywitał serdecznie przyjaciół szkoły, którzy byli dziś razem z nami, tj.: zarząd Stowarzyszenia Edukator w Łomży, panią Wiesławę Burnos, pana Starostę Piotra Rećko, panią Annę Żemajduk z Urzędu Miejskiego w Sokółce, panią wizytator Kuratorium Oświaty w Białymstoku – Agnieszkę Annę Iwanicką, pana Daniela Supronika – przewodniczącego Rady Miejskiej w Sokółce, pana Tomasza Tolko ze Starostwa Powiatowego w Sokółce, pana leśniczego Jacka Bejm z Nadleśnictwa Supraśl, pana Rafała Dudziuka prezesa KDBUD i wykonawcę inwestycji, przewodniczącą Rady Rodziców panią Monikę Szyluk oraz księży Łukasza Ławreszuka i Grzegorza Błaszko.
Całkowita wartość inwestycji wyniosła 1268 329,06 zł. Przedsięwzięcie zostało zrealizowane ze środków pozyskanych od Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego z rezerwy Budżetu Państwa w wysokości: 1010 000,00 zł dzięki pomocy i wstawiennictwu zarządu Urzędu Marszałkowskiego: pana marszałka Artura Kosickiego oraz wielkiego przyjaciela dzieci i naszej szkoły pani wicemarszałek Wiesławy Burnos. Pani Burnos jest zawsze z nami i jednocześnie wspiera wszystkie uroczystości i przedsięwzięcia służące dzieciom, szczególnie tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jesteśmy szczęśliwi, że mamy ją tak blisko siebie i należymy do grona ludzi i instytucji przez nią wspieranych. 20% to wkład własny wniesiony przez Inwestora, czyli organ prowadzący szkołę – Stowarzyszenie Edukator w Łomży. Dziękujemy pani Prezes Barbarze Kuczałek za odwagę, zaufanie, wiarę w nas. Pani Prezes wspiera nas nie tylko organizacyjnie i finansowo, ale jest dla nas przyjacielem, wzorem działacza niosącego bezinteresowną pomoc najbardziej potrzebującym. Środki szkoła pozyskała także z licytacji, darowizn, kiermaszy towarzyszącym różnym uroczystościom organizowanym przez placówkę, w których partnerem strategicznym było Województwo Podlaskie.
Budowa pawilonu sensorycznego była podyktowana spełnianiem potrzeb rozwojowych uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, w szczególności autystów. Ich polisensoryczny rozwój, który zapewni ta inwestycja, wpłynie na usprawnienie ich funkcji poznawczych jakże istotnych w życiu dorosłym.
W skład obiektu wchodzi sala główna, w której odbywać się będą zajęcia metodą integracji sensorycznej oraz zajęcia rehabilitacyjne. Mniejsze pomieszczenie przeznaczone będzie na indywidualną pracę terapeutyczną z uczniami, spotkania z pedagogiem, psychologiem, zajęcia rewalidacyjne, zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych, Treningu Zastępowania Agresji, Treningu Słuchu, zajęcia Biofeedback. Od strony południowej jest zlokalizowana przeszklona oranżeria, gdzie dzieci w sposób praktyczny będą poznawać świat roślin, uczęszczając na zajęcia hortiterapeutyczne przez cały rok, których głównych celem jest pozbywanie się napięcia i stresu poprzez bliski kontakt z naturą, co jest szczególnie ważne dla dzieci z niepełnosprawnościami.
Wiesława Burnos
Zapraszamy do oglądania fotorelacji 📸

Komentowanie jest wyłączone.