Rok szkolny 2023/24
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w klasie I odbywają się od września 2023 roku w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Głównym celem zajęć jest wyrównywanie szans edukacyjnych oraz eliminacja niepowodzeń szkolnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia, rozbudzanie motywacji do pracy, stosowanie zróżnicowanych i ciekawych ćwiczeń w warunkach innych niż podczas zajęć lekcyjnych. Uczniowie wykonują zadania na zajęciach w grupach, w parach i indywidualnie na miarę swoich możliwości. Podczas zajęć obowiązuje swobodna atmosfera i zasada współpracy. Chcąc osiągnąć zamierzone cele nauczyciel stosuje różnorodne metody aktywizujące. Często na zajęciach wykorzystuje formy zabawowe i pracę z komputerem. Przeplata je typowymi ćwiczeniami, co sprzyja prawidłowej koncentracji uwagi.
W spotkaniach uczestniczą uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, co wpływa na wzajemną integrację grupy oraz wspomaga proces komunikacji pomiędzy uczniami.
W roku szkolnym 2023/ 2024 zajęcia prowadzi mgr Julita Sakowicz
Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze dla uczniów klasy III
Zajęcia te mają na celu wyrównanie zaległości w opanowaniu poszczególnych zagadnień oraz rozwijanie i doskonalenie niezbędnych umiejętności: czytania, pisania, konstruowania wypowiedzi ustnych i pisemnych, logicznego myślenia, stosowania poznanych reguł. Zajęcia prowadzone są w wymiarze jednej godziny tygodniowo.
Cele:
– wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach szkolnych,
– rozwijanie motywacji do nauki i zdobywania wiedzy,
– ugruntowanie wiedzy zdobytej na lekcjach,
– pomoc uczniom w zdobywaniu pewności siebie, poznaniu własnych możliwości,
-motywowanie do przezwyciężania trudności w nauce,
– przełamywanie niechęci i rezygnacji przy napotkaniu trudności,
– rozwijanie motywacji do nauki, wdrażanie do wysiłku umysłowego, do systematycznej pracy, samokontroli błędów,
– poszerzanie umiejętności społecznych,
– podnoszenie zdolności komunikacyjnych.
W roku szkolnym 2023/2024 zajęcia prowadzi mgr Ewa Giełda.
You must be logged in to post a comment.