Rok szkolny 2023/24
Zajęcia z integracji sensorycznej prowadzone są przez wykwalifikowanych terapeutów :
- mgr Marta Chitruszko,
- mgr Izabela Eichler – Macutkiewicz,
- mgr Magdalena Kaczyńska.
Celem każdej terapii SI jest poprawienie codziennego funkcjonowania dziecka a tym samym jakości jego życia. Terapia Integracji Sensorycznej odbierana jest przez dzieci jako zabawa. Terapeuta prowadzący zajęcia „bawi się” z dzieckiem w określony sposób, dostarczając odpowiednich bodźców do ośrodkowego układu nerwowego. Poprzez odpowiednie, celowe pobudzanie i wyciszanie układu nerwowego oraz podawanie stymulacji na określone zmysły, terapeuta poprawia funkcjonowanie układu sensorycznego dziecka.
Integracja sensoryczna (SI) to inaczej zdolność do rozumienia i porządkowania bodźców oraz informacji dostarczanych z otoczenia i z własnego ciała poprzez zmysły. Umiejętność ta pozwala dziecku zrozumieć, jak funkcjonuje otaczający je świat i nadaje sens nieustannie docierającym zewsząd bodźcom.
Terapeuci zajmujący się integracją sensoryczną mają bogatą wiedzę z zakresu neurobiologii. Dzięki temu podczas pracy z dzieckiem stymulują jego zmysły i usprawniają obszary deficytowe. Efektem ćwiczeń jest ograniczenie nadwrażliwości sensorycznej na niepożądane bodźce lub w przypadku obniżonej wrażliwości, zostaje ona pobudzona, dzięki dostarczaniu silnych sygnałów zmysłowych.
Zajęcia SI dostarczają dziecku kontrolowanej dawki doznań sensorycznych, których intensywność jest dostosowana do charakteru i nasilenia zaburzeń.
Integracja sensoryczna (SI) to inaczej zdolność do rozumienia i porządkowania bodźców oraz informacji dostarczanych z otoczenia i z własnego ciała poprzez zmysły. Umiejętność ta pozwala dziecku zrozumieć, jak funkcjonuje otaczający je świat i nadaje sens nieustannie docierającym zewsząd bodźcom. Jednak są przypadki, w których proces rozwoju integracji sensorycznej nie przebiega w prawidłowy sposób. Terapeuci zajmujący się integracją sensoryczną mają bogatą wiedzę z zakresu neurobiologii. Dzięki temu podczas pracy z dzieckiem stymulują jego zmysły i usprawniają obszary deficytowe. Efektem ćwiczeń jest ograniczenie nadwrażliwości sensorycznej na niepożądane bodźce lub w przypadku obniżonej wrażliwości, zostaje ona pobudzona, dzięki dostarczaniu silnych sygnałów zmysłowych. Wykorzystywane są przedmioty o różnych fakturach, temperaturze, do wykonywania masażu. Dziecko huśta się w hamaku, jeździ na deskorolce czy balansuje na kołysce. Wykonywany jest również trening słuchowy oraz węchowy. Najwspanialsze jest to, że zajęcia SI są odbierane przez dzieci jako świetna zabawa!
You must be logged in to post a comment.