Integracja sensoryczna (SI) to inaczej zdolność do rozumienia i porządkowania bodźców oraz informacji dostarczanych z otoczenia i z własnego ciała poprzez zmysły. Umiejętność ta pozwala dziecku zrozumieć, jak funkcjonuje otaczający je świat i nadaje sens nieustannie docierającym zewsząd bodźcom. Jednak są przypadki, w których proces rozwoju integracji sensorycznej nie przebiega w prawidłowy sposób. Terapeuci zajmujący się integracją sensoryczną mają bogatą wiedzę z zakresu neurobiologii. Dzięki temu podczas pracy z dzieckiem stymulują jego zmysły i usprawniają obszary deficytowe. Efektem ćwiczeń jest ograniczenie nadwrażliwości sensorycznej na niepożądane bodźce lub w przypadku obniżonej wrażliwości, zostaje ona pobudzona, dzięki dostarczaniu silnych sygnałów zmysłowych. Wykorzystywane są przedmioty o różnych fakturach, temperaturze, do wykonywania masażu. Dziecko huśta się w hamaku, jeździ na deskorolce czy balansuje na kołysce. Wykonywany jest również trening słuchowy oraz węchowy. Najwspanialsze jest to, że zajęcia SI są odbierane przez dzieci jako świetna zabawa!
Województwo Podlaskie
„Kompetentna i kreatywna szkoła”
- Stypendia
- Konkurs „Widzę, słyszę, tworzę”
- Konkurs „Świetlik”
- Konkurs „Badacz i odkrywca”
- Konkurs „Erudyta”
- Konkurs „Alchemik”
- Konkurs „Świerszczyk”
- Szkolenia Kadry Pedagogicznej
- Zajęcia projektowe
- • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego
- • Koło Młodego Przyrodnika
- • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w klasie 1
- • Koło przyrodnicze dla klasy 5
- • Klub młodego matematyka
- • Warsztaty umiejętności uczenia się
- • Koło informatyczne dla klasy 6
- • Koło informatyczne w klasie 2
- • Zajęcia z języka angielskiego
- Doposażenie pracowni
Działy
-
Najnowsze
Nauczanie zdalne (archiwum)
Archiwum newsów
You must be logged in to post a comment.