Grupa C „Sówki”

 

Aktualne lekcje, zadania oraz informacje znajdziecie na grupie „fejsbukowej” pod adresem:

>> TUTAJ <<


Kochane Sówki i Wasi Rodzice… serdecznie zachęcam do udziału w konkursie MAŁY ERUDYTA. Jeszcze jest szansa, aby ktoś z Was wygrał tablet.

Można wykonywać wybrane zadania  (czas wykonania to 7 dni od daty publikacji na stronie)

link do zadań: http://szkolajanowszczyzna.pl/zajecia-wspierajace/


Lekcja religii ???

Goście w przedszkolu ?
 
Zabawa „Hopsasa” – utrwalenie zapisu graficznego liczb. Dziecko maszeruje w takt muzyki marszowej. Gdy muzyka cichnie, zatrzymuje się . Rodzic wymienia jakąś cyfrę i dziecko podskakuje tyle razy, ile wskazuje cyfra. Po wykonaniu polecenia następuje zmiana kierunku marszu.
Układanie dowolnych kompozycji z figur geometrycznych – KA,k.3,4.
Wykonanie ćwiczeń wKP5, s.22-23. Opowiadanie, czym różnią się od siebie rysunki, wykorzystanie określeń: za, przed, obok, pomiędzy, czytanie zdań, określanie, czy są prawdziwe czy fałszywe, skreślanie tylu elementów, ile wskazują liczby w działaniach- ćwiczenie spostrzegawczości, próby czytania zdań, przeliczanie elementów, odczytywanie działań matematycznych.
Wykonanie sałatki owocowej ze składników, które mamy w domu. Zwrócenie uwagi, które owoce rosną w naszym kraju, a które są sprowadzane.
Wspólne odczytywanie etapów pracy zapisanych na dużej kartce:
WKŁADAMY DO PRACY SPECJALNE STROJE.
MYJEMY RĘCE.
MYJEMY OWOCE.
OBIERAMY OWOCE.
KROIMY OWOCE NA DESCE.
POKROJONE OWOCE WKLADAMY DO MISKI.
MIESZAMY I SAŁATKA JEST GOTOWA.
????

Niespodzianka dla rodziców ??
 
    • Zabawa „Maszerują dzieci drogą” – Dziecko maszeruje i naprzemiennie wykonują ruchy: np.prawą ręką dotykają kolana, lewą ręką prawego ucha.
    • Ćwiczenia oddechowe: Dziecko dmucha balonik, piórko lub kawałek kartki tak, aby nie upadło na ziemię. ?
    • Wykonywanie ćwiczeń w KP5,s.28-29. Uzupełnianie haseł krzyżówki literami – utrwalanie poznanych liter. Łączenie obrazków z monetami o odpowiednich nominałach, skreślanie takiej liczby cytryn, ile wskazują liczby w odjemnikach.
  • Poznanie znaku „. Doskonalenie umiejętności odejmowania. Rozwijanie umiejętności matematycznych.
  • Zajęcia plastyczno – techniczne: Krawat dla taty. Czego potrzebujemy? krepina w różnych kolorach, kolorowy papier, szablon krawata, nożyczki, klej, dziurkacz, dla każdego dziecka pasek brystolu, gumka ok.30 cm. Wykonanie pracy: Odrysowanie (narysowanie) krawata, wycięcie i ozdobienie według własnych pomysłów. Przymocowanie gumki do krawata. Podarowanie prezentu tacie ???

JĘZYK ANGIELSKI ?
1. Powitanie: https://drive.google.com/open…
2. Powtórzenie piosenki: https://drive.google.com/open…
3. Nagranie piosenki: https://drive.google.com/open…
4. Praca samodzielna: ćw. 1 s. 25, ćw. 1 s. 26
5. Pożegnanie: https://drive.google.com/open…

UWAGA ‼️ KONKURS ❗️ ⭐️⭐️⭐️
#ZOSTAŃWDOMU Z DOBROMISIEM ⭐️
 
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w akcji
#ZOSTAŃWDOMU Z DOBROMISIEM w tym tygodniu został przygotowany 4 filmik edukacyjny.
Proszę, obejrzyjcie bajkę razem z dziećmi, wykonajcie pracę plastyczną, komiks, plakat, kolaż, w odniesieniu do bajki edukacyjnej. Sfotografujcie swoje prace i wyślijcie na adres: janowszczyzna.czyzewska@o2.pl do piątku (22.05) do godz.10.00
Prace zrobimy jutro na zajęciach online ! ?
Pozdrawiam ?

Zabawy z mamą i tatą
 
  • Ćwiczenia logopedyczne „Wesołe minki”. W zależności od nastroju i wyobraźni dziecko robi różne miny: wesołą (płaskie wargi, rozciągnięte od ucha do ucha, szeroki uśmiech), smutną (podkówka z warg), obrażoną (nadęte wargi), zdenerwowaną (wąskie wargi, zaciśnięte).
  • Ćwiczenia matematyczne – „Ile to jest?”- dodawanie liczb, układanie działań matematycznych
  • Wykonywanie ćwiczeń w KP5,s.26-27. Uzupełnianie podpisów pod obrazkami, pisanie sylab po śladzie, rysowanie takich samych kół, uzupełnianie rysunku zgodnie z podpisem.
  • Nauka piosenki „Mama w kuchni”
  • https://www.youtube.com/watch?v=xWp9YkpZyL0
  • Zabawa ruchowa
  • https://www.youtube.com/watch?v=piZ27BZdL_s&list=PL2YRXvY-taXnKTAhSaXzowhzmnjzGgxrL

Przygoda Trampolinka ?
 
    • Ćwiczenia oddechowe „Studzimy herbatkę” – dziecko naśladuje studzenie herbaty , dmuchając do kubeczka – zwrócenie uwagi na wdech i wydech.
    • Rysowanie szlaczków po śladzie
    • Lepienie z plasteliny – według kreatywności dziecka
    • Piosenka o rodzinie ???https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4
    • Zapoznanie z literą „R, r”
    • Omówienie historyjki obrazkowej, która przytrafiła się Trampolinkowi w Centrum Nauki. – KP5,s.24-25
    • Wyróżnianie głoski R,r w nagłosie w wyrazach robot, Robert
  • Budowanie modeli wyrazów robot, Robert z białych, a potem czerwonych kartoników – KA,k.30,31
  • Wymyślanie przez dziecko wyrazów zawierających literkę R,r
  • Wykonywanie ćwiczeń w KP5,s.24-25. Kolorowanie na niebiesko kwadracików wskazujących miejsce litery r, R w modelach wyrazów, nalepianie podpisów pod zdjęciami.
  • Kilka ćwiczeń dla pięknej i zdrowej sylwetki ?https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
 

Święto mamy, święto taty ????
 
Kocham moich rodziców ??
 
  • Zabawa matematyczna „Policz guziki” – Na podłodze rozsypujemy guziki. Zadaniem dziecka jest zebranie tylu guzików, do ilu potrafią liczyć.
  • Rozsypanka wyrazowa – układanie zdań, ćwiczenia w czytaniu. Układamy zdania ze słów zapisanych na karteczkach: mama, tata, dom, lubimy, mam, mamy, kwiaty, bukiet.
  • Wysłuchanie wiersza Hanny Łochockiej pod tytułem „Obrazek dla mamy”oraz rozmowa jego temat:
  • „Obrazek dla mamy”.
    Mamo,
    namalowałam ci obrazek
    zupełnie sama.
    Na tym obrazku jesteśmy razem:
    ja, twoja córka,
    ty, moja mama.
    A twój synek, mój brat,
    podaje ci kwiat.
    Jesteś pięknie ubrana,
    uśmiechnięta
    i ładna
    (rysowałam cię przecież
    od rana!).
    Tylko mi tu nie wyszło,
    że ty, mamo, jak żadna,
    jesteś
    najmocniej z wszystkich
    kochana!
Pytania do wiersza: Kogo narysowała dziewczynka ?Jak wyglądała mama? Czego nie udało się jej narysować?
  • Kwiatowe origami – czyli robimy laurki na Dzień Mamy i Taty ! ???
  • Fajna i prosta zabawa ruchowa ??

Miód to cud ??
 
  • Zabawa ruchowa – naśladujemy zwierzątka:
 
  • Układanie wyrazów z liter w KA,10,11.
 
  • Zobaczmy, co dają nam pszczoły..ile liczy pszczela rodzina i jak to wszystko wygląda od ula. Zapraszam Was na wywiad z Pszczołą Kają ????
 
 
  • … a może chcecie wiedzieć ile jest uli i pszczół ? i co właściwie robią pszczoły robotnice ? ??
 
  • Zobaczcie, jak powstaje miód ?:
 
  • Quiz „Życie na wsi” ??
– Co dają nam pszczoły ?
– Jakie zwierzę mieszka w stajni?
– Kogo można zobaczyć w kurniku?
– Gdzie pasą się krowy?
– Jakie zwierzę daje nam wełnę ?
– Jakie zwierzęta można spotkać w zagrodzie? ???
 
  • Opowiadanie historyjki obrazkowej z KP5,s.18
Wymyślanie tytułów do poszczególnych obrazków.
Rozmowa na temat korzyści, jakie dają nam pszczoły.
  • Ćwiczenia z KP5, s.19
 
  • Ozdabiamy dzbanek z miodem- kolorowanie, wklejanie lub wylepianie dzbanka z KA,s.37.

UWAGA ‼️ KONKURS ❗️ ⭐️⭐️⭐️
#ZOSTAŃWDOMU Z DOBROMISIEM ⭐️
 
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w akcji
#ZOSTAŃWDOMU Z DOBROMISIEM, w tym tygodniu został przygotowany 3 filmik edukacyjny.
 
 
Proszę, obejrzyjcie bajkę razem z dziećmi, wykonajcie pracę plastyczną, komiks, plakat, kolaż, w odniesieniu do bajki edukacyjnej. Sfotografujcie swoje prace i wyślijcie na adres: janowszczyzna.czyzewska@o2.pl do piątku (15.05) godz.13.00
 
W ubiegłym tygodniu wyróżniono pracę Weroniki Cieślikowskiej ! Serdecznie gratulujemy ! ???

Zwierzęta w zagrodzie
 
  • Czy możemy ćwiczyć i przy okazji zrobić sałatkę owocową ? Spróbujmy ! ?
  • Wykonujemy ćwiczenia w KP5,s.12. Jakie produkty zostały zrobione z mleka?
  • Wykonujemy ćwiczenia KP5,s.13.Zwierzęta w zagrodzie, Ćwiczenia w liczeniu. Poznanie znaku „+”.
  • Zajęcia plastyczne: Lepimy z plasteliny zwierzę hodowlane.
  • Możecie też zbudować zagrodę z klocków dla swoich zwierząt ???
  • Piosenka na Dzień Mamy i Taty

Uwaga ‼️?
 
Konkurs „Laurka dla Jana Pawła II”
Zbliża się setna rocznica urodzin (18.05.2020 r.) wielkiego Polaka św. Jana Pawła II. Złóżmy, więc życzenia Janowi Pawłowi II, wykonując laurkę urodzinową dla Niego. Konkurs jest skierowany do Dzieci z Przedszkola. Wykonanie prac techniką dowolną. Zdjęcia wykonanych laurek proszę przesyłać na adres mailowy alicja.religia@wp.pl do 19.05.2020 r. Z nadesłanych zdjęć powstanie wystawa upamiętniająca setną rocznicę urodzin św. Jana Pawła II.
Zapraszamy do udziału w konkursie ?

Religia ?


Język angielski ?
 
1. Powitanie:

Na wiejskim podwórku ?????
 
  • Przyjemne ćwiczenia logopedyczne: ?
  • A które zwierzęta żyją na wsi? Zobaczcie sami!
  • Może nauczymy się piosenki o farmie?
  • Piosenka o zwierzątku, które słychać już od rana..wiecie o które chodzi ? ?
  • Na koniec kilka ćwiczeń ruchowych ??

Lekcja języka angielskiego: ???
4. Pożegnanie: https://drive.google.com/open?id=13d6cJJeZiUoXRB8WPJVsOTqMrX7RURn0
5. Do samodzielnej pracy: ćw. 3 s. 23 (policzyć ile danych części ciała ma nasz potwór i zapisać liczby, następnie te części ciała dorysować do obrazka)
?
1. Powitanie: https://drive.google.com/open?id=13ay-bWxAPPMNmXc7eFepYBjIUiMlrYPC
2. Piosenka w wersji ze mną: https://drive.google.com/open?id=13mIgYPbQKQV-ipRDxFiz2ntcznt8vxx6
3. Nagranie piosenki: https://drive.google.com/open?id=13s4E2uDTN4tsIfipzccoEE2E2eTaN3mS
4. Pożegnanie: https://drive.google.com/open?id=13d6cJJeZiUoXRB8WPJVsOTqMrX7RURn0
5. Do samodzielnej pracy: ćw. 3 s. 23 (policzyć ile danych części ciała ma nasz potwór i zapisać liczby, następnie te części ciała dorysować do obrazka)

UWAGA! KONKURS !!! ??‼️

 
#zostańwdomu z Dobromisiem.
Mając na względzie potrzebę ciągłego utrwalania zasad szeroko rozumianego bezpieczeństwa podlaska policja zorganizowała akcję informacyjno-edukacyjną pn. #zostańwdomu z Dobromisiem.
Akcja skierowana jest do dzieci w wieku 5-9 lat.
Warunkiem uczestnictwa w akcji jest wykonanie pracy plastycznej, plakatu, gry planszowej, komiksu, kolażu itp. Prace powinny dotyczyć prawidłowego zachowania się w odniesieniu do zamieszczonej bajki edukacyjnej. Następnie prace należy sfotografować i przesłać zdjęcia na adres email: janowszczyzna.czyzewska@o2.pl do godziny 15.00
Wraz z pracą należy dołączyć informację dotyczącą danych dziecka (imię i nazwisko autora, wiek, nazwa placówki, do której uczęszcza oraz telefon kontaktowy do opiekuna/rodzica) oraz fotografię własnoręcznie podpisanej zgody bądź fotografię własnoręcznie przepisanej zgodny na przetwarzanie danych osobowych i rozpowszechnianie wizerunku uczestnika akcji (RODO) (patrz załączniki)
Nadesłane prace będą zamieszczone na stronie podlaskiej Policji, zaś na twórców najciekawszych z nich czekać będą upominki. ??
Link do w/w bajki:
Regulamin:
Oświadczenie/Zgoda na przetwarzanych danych osobowych:

Zwiedzamy nasz kraj ????
 
  • Ćwiczenia logopedyczne „Powtórz za mną”. Powtarzanie przez dziecko sylab : la, re, mi itp.
 
  • Wykonanie flagi Unii Europejskiej. Dziecko wycina flagę, koloruje gwiazdki. Następnie mocuje flagę do patyczka od szaszłyków.
 
  • Ćwiczenia gimnastyczne ??
 
  • Wysłuchanie hymnu Unii Europejskiej:
 
  • Poznajmy Unię Europejską:
 
 
 
  • Wysłuchanie i nauka hymnu Polski:
  • Układanie zdań z wyrazami: Polska, Bałtyk, Wisła, Tatry, Mazury, Warszawa .
  • Wykonywanie ćwiczeń w KP5,s.2-3. Pisanie po śladzie podpisu pod mapą Polski. Rozmowa na temat rysunków umieszczonych na mapie.
 
  • Obserwacja zachowania różnych małych zwierząt żyjących w przyrodzie – rozwijanie zainteresowań otaczającym światem, dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie.
 
  • Lekcja religii:
 
 
Do zobaczenia w poniedziałek! Ciekawi mnie, jak wykonacie dzisiejsze zadania.

Dbamy o nasza planetę. ???
Mały Ekolog ??
 
  • Zabawa z czworakowaniem „Pracowite żuczki”
  • Bajka na temat ochrony środowiska
  • Piosenka ekologiczna. Nieśmy pomoc od najmłodszych lat ???
  • Rozmowa na temat ochrony planety. Co możemy zrobić, aby poprawić życie na naszej planecie ? ?
  • Poznanie pojęcia „ekologia” i „recykling” ☘️???
  • Ćwiczenia w KP4( Nowa trampolina sześciolatka) s. 62-63.
  • Stworzenie ufoludka z surowców wtornych:
Pomoce: rolka po papierze toaletowym, gazety, sznurki, wełna, guziki, tkaniny, klej, nożyczki. Wykonanie ufoludka według własnego pomysłu dziecka. ???

MIESZKAM W POLSCE
„Orzeł biały”
 
  • Nasze symbole narodowe :
  • Piosenka małego patrioty:
  • Legenda o Lechu, Czechu i Rusie:
  • Rozmowa na temat treści legendy :
Jacy są bohaterowie legendy? Jak nazywał się brat, który założył państwo polskie ? Co skłoniło Lecha do zbudowania grodu ? Jak nazwano gród? ?
  • Wykonywanie ćwiczeń w KP5,s.4-5. Kolorowanie kwadracików z literami, odczytywanie hasła: POLSKA, kolorowanie godła Polski. Opowiadanie legendy o założeniu państwa polskiego na podstawie wysłuchanej legendy i obrazków.
  • Wykonanie chorągiewki:
Pomoce: patyczki do szaszłyków, papier formatu A4 w kolorze białym i czerwonym, prostokąt o wymiarach 5cm x 20 cm z grubego kartonu jako szablon do odrysowana flagi, klej.
  • Rozmowa na temat kolorów naszej flagi:
  • Wykonanie flagi. Omówienie poszczególnych etapów pracy. Dziecko przygotowuje patyczek od szaszłyków. Wycina z papieru biały i czerwony prostokąt. Skleja ze sobą po dłuższym boku. Gotowe biało – czerwone flagi przyklejają do patyczków.
  •  

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH ?☀️?
Wiem, co jem.
 
  • Piosenka na temat higieny:
 
  • Ćwiczenia w Nowej trampolinie sześciolatka (KP4) s.70. Rysowanie takich samych owoców w tabelce po lewej stronie – kształtowanie spostrzegawczości, odczytywanie wyrazów z sylab zapisanych na owocach i warzywach w tych samych kolorach – ćwiczenia w czytaniu, utrwalanie liter.
  • Ćwiczenia w KP4, s.72- 75 – uzupełnianie piramidy żywieniowej, układanie przepisu na sałatkę owocową – wzbogacenie wiedzy na temat zdrowego odżywiania, rozwijanie wyobraźni i ssprawności manualnych.
  • Owocowy ludzik – wykonanie owocowego ludzika z owoców, które mamy w domu. ???????
  • O czym powinniśmy pamiętać, aby mieć siłę na każdy dzień ? Piramida żywieniowa ?‍♂️???
Co zrobić, aby być zdrowym jak ryba ? ??
  • Kilka ćwiczeń, aby zadbać o nasze zdrowe ciała ????
 
Trzymajcie się zdrowo ! ???

Stolica Polski
 
  • Ćwiczenia oddechowe: Dziecko dmucha wycięte z papieru małe płatki położone na dłoni.
  • Ćwiczenia gimnastyczne: Dziecko kładzie woreczek na głowie i chodzi po pokoju, utrzymując równowagę tak, aby woreczek nie upadł na ziemię. Kiedy upadnie, znów kładziemy na głowie woreczek i powtarzamy ćwiczenia kilkukrotnie.
  • Zabawa sylabami:
    • Wykonanie biało- czerwonego kwiatka z KA,k.36
    • Wykonanie ćwiczeń w KP5, s.8-9. Odczytywanie podpisów do zdjęć, dobieranie biletów do Zamku Królewskiego w Warszawie i na Stadion Narodowy, rysowanie ośmiu pasażerów w tramwaju – ćwiczenia w czytaniu, utrwalanie wiedzy o Warszawie, doskonalenie umiejętności liczenia elementów.
  • Wycieczka po Warszawie :
  • Czy jesteście gotowi na rytmiczną wycieczkę po Warszawie?
  • Zabawa z wiatraczkami- sprawdzenie siły wiejącego wiatru. Do zabawy można wykorzystać wiatraczki z KA,k.2.

MIESZKAM W POLSCE
„Orzeł biały”
 
  • Nasze symbole narodowe :
  • Piosenka małego patrioty:
  • Legenda o Lechu, Czechu i Rusie:
  • Rozmowa na temat treści legendy :
Jacy są bohaterowie legendy? Jak nazywał się brat, który założył państwo polskie ? Co skłoniło Lecha do zbudowania grodu ? Jak nazwano gród? ?
  • Wykonywanie ćwiczeń w KP5,s.4-5. Kolorowanie kwadracików z literami, odczytywanie hasła: POLSKA, kolorowanie godła Polski. Opowiadanie legendy o założeniu państwa polskiego na podstawie wysłuchanej legendy i obrazków.
  • Wykonanie chorągiewki:
Pomoce: patyczki do szaszłyków, papier formatu A4 w kolorze białym i czerwonym, prostokąt o wymiarach 5cm x 20 cm z grubego kartonu jako szablon do odrysowana flagi, klej.
  • Rozmowa na temat kolorów naszej flagi:
  • Wykonanie flagi. Omówienie poszczególnych etapów pracy. Dziecko przygotowuje patyczek od szaszłyków. Wycina z papieru biały i czerwony prostokąt. Skleja ze sobą po dłuższym boku. Gotowe biało – czerwone flagi przyklejają do patyczków.

Język angielski ??
 
 
Do zobaczenia ?

Sport to zdrowie ?‍♂️?‍♀️?‍♂️
 
  • Zabawa „Maszeruje dziecko”. Dziecko maszeruje z woreczkiem gimnastycznym na głowie po pomieszczeniu. Pokonuje przeszkody umieszczone na podłodze,np.omija krzesło, przechodzi przez pudełko z klockami. Jeśli woreczek nie spadnie na podłogę, dziecko kończy zabawę.
  • Ćwiczenia w KP4,s.74– pisanie po śladzie podpisów obrazków.
  • Poznanie znaków =, <, >
  • Wysłuchanie wiersza Iwony Rup „Sport to zdrowie” oraz rozmowa na temat wiersza:
Iwona Rup „Sport to zdrowie”
„Sport to zdrowie, proszę państwa,
a więc wszyscy się starajmy,
aby zadbać o swe zdrowie,
sporty różne uprawiajmy.
Można jeździć na rowerze,
grać w tenisa, koszykówkę,
pływać, biegać, dużo ćwiczyć,
grać też nogę i siatkówkę.”
 
Rozmowa z dziećmi na temat potrzeby dbania o kondycję fizyczną: Czy dzieci powinny się gimnastykować? Jakie ćwiczenia lubią najbardziej? Jakie przybory można wykorzystać do ćwiczeń?.
  • Wykonanie ćwiczeń 1,2,3 w KP4, s.66-67– czytanie zapisów matematycznych, dorysowywanie elementów zgodnie z zapisami matematycznymi, pisanie po śladzie znaków matematycznych.
  • Wykonywanie ćwiczeń 1,2,3,4 w KP4,s. 68-69- kolorowanie warzyw zgodnie z tym, co wskazuje cyfra- utrwalenie liczebników porządkowych, naklejanie pod zdjęciami liczb i znaków < lub <.
  • Praca z ilustracją na wewnętrznej stronie okładki w KP4.
  • Wykonanie ćwiczenia 3 w KP4,s.71- rysowanie w skrzynkach tylu owoców i warzyw,ile wskazują cyfry oraz nalepianie odpowiednich znaków <, > lub =.
  • Taniec:

Dbamy o czystość ???
  • Ćwiczenie artykulacyjne: Powtarzamy sylaby: ca, ce, cy, co, cu, ac, ec, yc, oc, uc. ?
  • Ćwiczenia w KP4 (Nowa Trampolina sześciolatka) s. 73. Pisanie po śladzie podpisów pod do obrazków.
  • Słuchanie opowiadania Maciejki Mazan pod tytułem „Błotny potwór”
Błotny potwór
Marek przestał myć ręce! Nie mył ich przed śniadaniem ani przed obiadem. Nie mył ich nawet przed kolacją.
Ale kiedy nie chciał ich umyć po powrocie z podwórka, gdzie bawił się w błocie, miarka się przebrała.
– Marek! – zawołała mama. – Natychmiast umyj ręce!
Marek był zwykle bardzo grzeczny, ale tym razem tupnął nogą.
– Nie! – krzyknął i schował się za firanką.
– Chyba nie chcesz wyglądać jak błotny potwór?
– Chcę! – burknął Marek i okręcił się firanką.
Mama zastanowiła się przez chwilę.
– Dlaczego nie chcesz myć rąk? – spytała.
– Bo się rozpuszczą – wymamrotał owinięty firanką Marek.
– Jak to? – zdziwiła się mama.
– Martyna powiedziała, że jak będę często myć ręce, to mi się całkiem rozpuszczą. Jak mydło – wyjaśnił Marek.
Martyna była jego koleżanką z przedszkola i lubiła z niego żartować.
– Marek, dałeś się nabrać – powiedziała mama. – Ręce się nie rozpuszczają.
Marek milczał, ale zrobił sobie w firance dziurkę, przez którą spojrzał na mamę.
– Serio?
– Serio. Zobacz, moje się nie rozpuściły.
Marek pomyślał chwilę. Mama myła ręce strasznie często. I rzeczywiście, nie brakowało jej nawet kawałka palca!
Dlatego wyplątał się z firanki i poszedł do łazienki.
A następnego dnia Martyna przybiegła przestraszona do domu i zaczęła myć ręce.
– Co się stało? – spytała jej mama, bardzo zdziwiona.
– Marek powiedział, że jeśli ktoś ma brudne ręce, to mogą mu na nich wyrosnąć chwasty! – oznajmiła Martyna, szorując
ręce mydłem i szczoteczką. – Nie wiem, czy to prawda, ale nie zamierzam ryzykować!
  • Rozmawiamy na temat opowiadania: Kto był bohaterem opowiadania ? Dlaczego Marek nie chciał myć rąk? Dlaczego Martyna szorowała ręce? Co to znaczy żartować? Czy na każdy temat możemy żartować?
  • Zabawa dydaktyczna: ,,Jak żyć zdrowo – prawda czy fałsz”.
Czytamy hasła, jeśli dziecko się z tym zgadza – klaszcze w ręce i mówią: ,,tak, to prawda!”;
jeśli się nie zgadza – tupie nogami mówiąc: ,,nie, to nieprawda!”.
-należy jeść dużo owoców i warzyw;
-myjemy owoce i warzywa przed jedzeniem;
-spożywamy posiłki brudnymi rękami;
-jedzenie należy spożywać w spokoju;
-brak witamin sprzyja zdrowiu;
-myjemy ręce przed jedzeniem;
-posiłki należy jeść powoli i dokładnie rozgryzać spożywane potrawy;
-słodycze należy jeść w małych ilościach;
-warzywa i owoce nie zawierają żadnych witamin;
-nie należy jeść dużo przed snem;
-myjemy zęby raz w roku;
-pożywienie należy połykać w całości;
-wystarczy jeden posiłek dziennie;
-owoce i warzywa to bogate źródło witamin;
-należy codziennie pić mleko i jeść nabiał;
-słodycze dbają o ładny i zdrowy wygląd naszych zębów;
-warzywa, owoce i produkty mleczne niszczą nasze zdrowie;
-hamburgery są bardzo zdrowe;
-coca – cola niszczy zęby mleczne dzieci.
  • Może potańczymy? Pamiętacie ? ???
  • Lekcja religii od Pani Alicji ????
 

Przygoda Trampolinka ??
 
  • Ćwiczenia oddechowe – puszczanie baniek mydlanych.
  • Układanie dowolnego obrazka z części – np. KA, k.13,14.
  • Poznanie literki C,c.
  • Nauka pisania literki C,c.
 
  • Omówienie historyjki Trampolinka i Celiny. Czytanie tekstów przy obrazkach (KP4, s.64-65). ??
  • Budowanie modeli wyrazów: „cytryna i Celina” najpierw z białych kartoników, a potem z czerwonych (samogłoski) i niebieskich kartoników (spółgłoski) ( KA, k.30,31)
  • Układanie wyrazów „Celina” i „cytryna” z liter z KA,k.10,11.
  • Wykonywanie ćwiczeń w KP4, s.64-65. Pisanie po śladzie literki C,c. ???
  • Przepis na domowy wulkan ??
UWAGA: Wykonujcie wulkan pod opieką osoby dorosłej!
 
  • A może taniec? ??
 
Miłego dzionka i do zobaczenia jutro ! ?

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH ?☀️?
Wiem, co jem.
 
  • Piosenka na temat higieny:
 
  • Ćwiczenia w Nowej trampolinie sześciolatka (KP4) s.70. Rysowanie takich samych owoców w tabelce po lewej stronie – kształtowanie spostrzegawczości, odczytywanie wyrazów z sylab zapisanych na owocach i warzywach w tych samych kolorach – ćwiczenia w czytaniu, utrwalanie liter.
  • Ćwiczenia w KP4, s.72- 75 – uzupełnianie piramidy żywieniowej, układanie przepisu na sałatkę owocową – wzbogacenie wiedzy na temat zdrowego odżywiania, rozwijanie wyobraźni i ssprawności manualnych.
  • Owocowy ludzik – wykonanie owocowego ludzika z owoców, które mamy w domu. ???????
  • O czym powinniśmy pamiętać, aby mieć siłę na każdy dzień ? Piramida żywieniowa ?‍♂️???
Co zrobić, aby być zdrowym jak ryba ? ??
  • Kilka ćwiczeń, aby zadbać o nasze zdrowe ciała ????
 
Trzymajcie się zdrowo ! ???

Gwiazdozbiory ???
  • Ćwiczenie oddechowe. Dmuchanie papierowych gwiazdek
  • Bajka na temat konstelacji gwiazd ??
  • Układanie rakiety z figur geometrycznych- KA,k.3,4.
  • Wykonywanie ćwiczeń matematycznych w KP4, s.54-55. Pisanie po śladzie wzorów cyfr, kolorowych rakiet, które są zbudowane z ośmiu elementów, łączenie gwiazdek w ośmioelementowe gwiazdozbiory, otaczanie pętlą ósmego statku kosmicznego od lewej strony.
  • Zajęcia plastyczne: stacja kosmiczna ???
Pomoce: biała kartka A4, kolorowe czasopisma, gazety, klej, nożyczki.
Zapoznanie dzieci z tematem i omówienie etapów pracy. Wykonanie pracy techniką kolażu. Wycinanie lub wydzieranie z gazety elementów. Naklejanie ich na kartce, dorysowywanie lub domalowywanie elementów.

Dobre rady na odpady ????
 
  • Zabawa traf do kosza. ??
 
  • Filmik edukacyjny na temat segregacji śmieci ⚠️
 
  • Chcemy segregować śmieci..ale jak?! ???Mamy na to prosty sposób ?
 
  • Odczytanie wiersza Doroty Gellner „Kosz na śmieci” i wykonanie quizu ???
  • NA UCZESTNIKÓW CZEKAJĄ NAGRODY ????
” Kosz na śmieci” Dorota Gellner
„Raz widziały w parku dzieci, co wyprawiał kosz na śmieci. Pod czerwone wziął się boki i urządził dzikie skoki. Przez parkowe pędził dróżki, rozrzucając szkła i puszki. I przemykał alejkami z papierami za uszami. Tu coś zgubił, tam coś rzucił, wreszcie w krzakach się przewrócił. Zawołały w końcu dzieci:
-Kosz na śmieci! I tak śmieci?
Kosz zza krzaka nos wystawił, śmietnikowy strój poprawił, spod śmieciowej zerknął grzywki:
-Chciałem trochę mieć rozrywki! Od lat w jednym miejscu stałem.. Nikt z nas nie jest ideałem!”
 
☘️☘️?QUIZ ?☘️☘️
  • Gdzie powinniśmy wyrzucać śmieci?
a) do kosza b) na chodnik? ?
  • Które z wymienionych rzeczy zanieczyszczają środowisko?
a) kamienie b) zużyte baterie ?
  • Jaka torba najlepiej nadaje się na zakupy?
a) jednorazowa plastikowa b) wielokrotnego użytku ?
  • Przeterminowane lekarstwa odnosimy do:
a) sklepu z zabawkami? b) pojemnika w aptece ?
 
Jak tam? Ile udało się Wam podać prawidłowych odpowiedzi? Jestem bardzo ciekawa.. sprawdzimy to już jutro na zajęciach on-line ??
  • Aby się troszkę poruszać i pośpiewać zapoznamy się z ludową piosenką „Rolnik sam w dolinie” :
 
  • oraz kolejna tradycyjna piosenka „Stary Abraham”
 
Mam nadzieję, że podoba się Wam dzisiejszy dzień !
Do zobaczenia jutro ! ☀️☀️☀️

Ziemia – nasza planeta ?
 
  • Ćwiczenia oddechowe „Bańki mydlane”
  • Zabawa „Bieg z przeszkodami”
  • Wykonanie ćwiczeń w KP4( Nowa tramplina sześciolatka) s.56-57.
Rozszyfrowanie wiadomości, rysowanie toru planet, łączenie elementów z rakietami, które z nich powstały.
  • Wykonywanie ćwiczeń w KP4,s.58-59.
Odczytanie podpisów pod zdjęciami. Dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie sylab. Układanie zdań z wybranymi wyrazami. Liczenie wyrazów w zdaniu.
Wymienianie urządzeń, które pozwalają nam badać kosmos, podkreślenie danej litery w wyrazach, np.”n” i „m” oraz „a” i „e”.
  • Piosenka o naszej zielonej planecie ☘️??
  • …a skoro ruch to zdrowie – kilka prostych ćwiczeń ??
 
 
Do zobaczenia jutro ! ☘️

Dbamy o nasza planetę. ???
Mały Ekolog ??
 
  • Zabawa z czworakowaniem „Pracowite żuczki”
  • Bajka na temat ochrony środowiska
  • Piosenka ekologiczna. Nieśmy pomoc od najmłodszych lat ???
  • Rozmowa na temat ochrony planety. Co możemy zrobić, aby poprawić życie na naszej planecie ? ?
  • Poznanie pojęcia „ekologia” i „recykling” ☘️???
  • Ćwiczenia w KP4( Nowa trampolina sześciolatka) s. 62-63.
  • Stworzenie ufoludka z surowców wtornych:
Pomoce: rolka po papierze toaletowym, gazety, sznurki, wełna, guziki, tkaniny, klej, nożyczki. Wykonanie ufoludka według własnego pomysłu dziecka. ???
 
Miłego dnia ! ? Czekam na zdjęcia Waszych prac w komentarzach ???

Ogień ???
 
  • Zabawa w głuchy telefon ?☎️
  • Urządzenia elektryczne i bezpieczeństwo. Dziecko wymienia urządzenia, które działają na prąd. Uświadamiamy dziecko,że ułatwiają nam pracę, ale niewłaściwe korzystanie z nich może być niebezpieczne. Krótkie filmiki na ten temat:
  • Słuchanie wiersza Urszuli Piotowskiej „Ogień” – KP4,s.52.
„Ogień”
Ogień, jak wiecie, ma mnóstwo zalet,
daje nam światło, gdy świecę palę,
ciepłem z kominka pokój ogrzewa,
służy, gdy obiad gotować trzeba.
Ostrożnie jego przyjmuję dary,
bo nawet iskra wznieca pożary”
  • Rozmowa na temat ognia – Wyjaśniamy, że ogień daje światło i ciepło, ale trzeba się z nim obchodzić bardzo ostrożnie, bo może być też przyczyną pożaru ??
  • Ćwiczenia 3 w KP4, s.53
 
  • PAMIĘTAJMY, ŻE NUMER POD KTÓRY NALEŻY ZADZWONIĆ, GDY WYSTĄPI NIEBEZPIECZEŃSTWO NP.OGIEŃ- 112 !
 
?? Bądźcie bezpieczni. Do jutra ! ?

Po nocy będzie dzień ??
 
  • cwiczenia w KP4 (Nowa trampolina sześciolatka 4), s.50-51. Rysowanie po śladzie kształtu księżyca, nalepianie gwiazdek – ćwiczenia grafomotoryczne z utrwalaniem pojęć:wokół, nad, najwyższy.
 
  • Jak wygląda świat nocą? jaka pora zaczyna się, gdy kończy się noc?
 
  • Wykonanie pracy plastycznej świecą: Rysowanie świecą na papierze, zamalowanie kartki czarną farbą i pozostawienie pracy do wyschnięcia. Nadanie tytułu swojej pracy ???
 
  • Ściskam Was cieplutko! ????

CO ROBI TRAMPOLINEK? ?
    • Wykonanie zegara z papieru: Zaznaczenie wybranych godzin poprzez naklejenie kół z kolorowego papieru, przymocowanie do tarczy zegara za pomocą plasteliny wyciętych z brystolu dwóch wskazówek (małej i dużej), umieszczenie na korku i przymocowanie pinezką.
    • Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie na tarczę zegara- krótkie, szybkie wdechy i powolne wydmuchiwanie nabranego powietrza- próby przesunięcia powietrzem wskazówek papierowych zegarów.
    • Omówienie obrazków przedstawiających Trampolinka nocą i o poranku. Chętne dzieci czytają teksty przy obrazkach- KP4, s.46-47.
  • Budowanie modeli wyrazów „noc, Norbert, „z białych kartoników, a następnie z czerwonych kartoników (samogłoski) i z niebieskich kartoników (spółgłoski) z Kącika artystycznego, k.30,31.
  • Układanie wyrazów „noc i Norbert” z liter z Kącika artystycznego ,k.10,11.
  • Umieszczenie napisów noc, Norbert pod obrazkami w KP4,s.46.
  • Pisanie po śladzie litery N,n., KP4, s.46-47.

Moi drodzy !

Zbliżają się Święta Wielkanocne,

życzę Wam, aby ten czas był pełen spokoju, radości i miłości!

Pozdrawiam i ściskam Was mocno !

??


Dziś dowiemy się więcej o ZEGARMISTRZU ?⌚️
  • Zabawa poranna (dwie osoby lub więcej): Dzieci trzymają napiętą chustę, na której leży piłka.Poruszają chustą tak, aby piłka toczyła się po materiale, mówią przy tym:cyk, cyk, naśladując odgłos zegara. Piłka nie może stoczyć się na ziemię.
  • Obejrzenie w domu zegarów, zauważenie, ile występuje rodzajów zegarów, ustawienie zegarów.
  • Zasady działania zegara:
  • Piosenka o zegarze:
 
  • Coś na święta od Pani Alicji
 
Pozdrawiam ! ??

Dziś naszym tematem jest JAJKO ??
 
  • Ćwiczenia logopedyczne – dzieci wsuwają i chowają język, ćwiczenie reakcji na sygnał, rozwijanie mięśni narządów mowy..
  • Zabawa w parach ( z rodzeństwem Dzieci – baranki bawią się w parach, poruszają się po pomieszczeniu, jeden „baranek” naśladuje ruchy drugiego. Po kilku minutach na sygnał(np.klaśnięcie w dłonie) dzieci zamieniają się rolami.
  • Zdjęcia zwierzątek, które wykluwają się z jaj.
  • Zabawa „Gdzie jest jajo?” Chowamy jajo, rolą dziecka jest odnalezienie jajka. Naprowadzamy dziecko mówiąc „ciepło- zimno”. ?
  • Zabawa ruchowa skoczna „Utrudnione skoki”
Dziecko skacze po pomieszczeniu omijając ułożone przeszkody, na które nie może skoczyć (np.szaliki, apaszki).
  • Ćwiczenia w KP4, s.41 (ćwiczenie 3) oraz na stronie 42 (ćwiczenie 1 i 2) .
Pozdrawiam ?

Komentowanie jest wyłączone.