Aktualne lekcje, zadania oraz informacje znajdziecie na grupie „fejsbukowej” pod adresem:
Kochane Sówki i Wasi Rodzice… serdecznie zachęcam do udziału w konkursie MAŁY ERUDYTA. Jeszcze jest szansa, aby ktoś z Was wygrał tablet.
Można wykonywać wybrane zadania (czas wykonania to 7 dni od daty publikacji na stronie)
link do zadań: http://szkolajanowszczyzna.pl/zajecia-wspierajace/
regulamin: http://szkolajanowszczyzna.pl/konkurs/
-
- Zabawa „Maszerują dzieci drogą” – Dziecko maszeruje i naprzemiennie wykonują ruchy: np.prawą ręką dotykają kolana, lewą ręką prawego ucha.
- Ćwiczenia oddechowe: Dziecko dmucha balonik, piórko lub kawałek kartki tak, aby nie upadło na ziemię. ?
- Wykonywanie ćwiczeń w KP5,s.28-29. Uzupełnianie haseł krzyżówki literami – utrwalanie poznanych liter. Łączenie obrazków z monetami o odpowiednich nominałach, skreślanie takiej liczby cytryn, ile wskazują liczby w odjemnikach.
- Poznanie znaku „–„. Doskonalenie umiejętności odejmowania. Rozwijanie umiejętności matematycznych.
- Zajęcia plastyczno – techniczne: Krawat dla taty. Czego potrzebujemy? krepina w różnych kolorach, kolorowy papier, szablon krawata, nożyczki, klej, dziurkacz, dla każdego dziecka pasek brystolu, gumka ok.30 cm. Wykonanie pracy: Odrysowanie (narysowanie) krawata, wycięcie i ozdobienie według własnych pomysłów. Przymocowanie gumki do krawata. Podarowanie prezentu tacie ???
1. Powitanie: https://drive.google.com/open…
2. Powtórzenie piosenki: https://drive.google.com/open…
3. Nagranie piosenki: https://drive.google.com/open…
4. Praca samodzielna: ćw. 1 s. 25, ćw. 1 s. 26
5. Pożegnanie: https://drive.google.com/open…
- Ćwiczenia logopedyczne „Wesołe minki”. W zależności od nastroju i wyobraźni dziecko robi różne miny: wesołą (płaskie wargi, rozciągnięte od ucha do ucha, szeroki uśmiech), smutną (podkówka z warg), obrażoną (nadęte wargi), zdenerwowaną (wąskie wargi, zaciśnięte).
- Ćwiczenia matematyczne – „Ile to jest?”- dodawanie liczb, układanie działań matematycznych
- Wykonywanie ćwiczeń w KP5,s.26-27. Uzupełnianie podpisów pod obrazkami, pisanie sylab po śladzie, rysowanie takich samych kół, uzupełnianie rysunku zgodnie z podpisem.
- Nauka piosenki „Mama w kuchni”
- https://www.youtube.com/watch?v=xWp9YkpZyL0
- Zabawa ruchowa
- https://www.youtube.com/watch?v=piZ27BZdL_s&list=PL2YRXvY-taXnKTAhSaXzowhzmnjzGgxrL
-
- Ćwiczenia oddechowe „Studzimy herbatkę” – dziecko naśladuje studzenie herbaty , dmuchając do kubeczka – zwrócenie uwagi na wdech i wydech.
- Rysowanie szlaczków po śladzie
- Lepienie z plasteliny – według kreatywności dziecka
- Piosenka o rodzinie ???https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4
- Zapoznanie z literą „R, r”
- Omówienie historyjki obrazkowej, która przytrafiła się Trampolinkowi w Centrum Nauki. – KP5,s.24-25
- Wyróżnianie głoski R,r w nagłosie w wyrazach robot, Robert
- Budowanie modeli wyrazów robot, Robert z białych, a potem czerwonych kartoników – KA,k.30,31
- Wymyślanie przez dziecko wyrazów zawierających literkę R,r
- Wykonywanie ćwiczeń w KP5,s.24-25. Kolorowanie na niebiesko kwadracików wskazujących miejsce litery r, R w modelach wyrazów, nalepianie podpisów pod zdjęciami.
- Kilka ćwiczeń dla pięknej i zdrowej sylwetki ?https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
- Zabawa matematyczna „Policz guziki” – Na podłodze rozsypujemy guziki. Zadaniem dziecka jest zebranie tylu guzików, do ilu potrafią liczyć.
- Rozsypanka wyrazowa – układanie zdań, ćwiczenia w czytaniu. Układamy zdania ze słów zapisanych na karteczkach: mama, tata, dom, lubimy, mam, mamy, kwiaty, bukiet.
- Wysłuchanie wiersza Hanny Łochockiej pod tytułem „Obrazek dla mamy”oraz rozmowa jego temat:
- „Obrazek dla mamy”.
Mamo,
namalowałam ci obrazek
zupełnie sama.
Na tym obrazku jesteśmy razem:
ja, twoja córka,
ty, moja mama.
A twój synek, mój brat,
podaje ci kwiat.
Jesteś pięknie ubrana,
uśmiechnięta
i ładna
(rysowałam cię przecież
od rana!).
Tylko mi tu nie wyszło,
że ty, mamo, jak żadna,
jesteś
najmocniej z wszystkich
kochana!
- Kwiatowe origami – czyli robimy laurki na Dzień Mamy i Taty ! ???
- Fajna i prosta zabawa ruchowa ??
- Zabawa ruchowa – naśladujemy zwierzątka:
- Układanie wyrazów z liter w KA,10,11.
- Zobaczmy, co dają nam pszczoły..ile liczy pszczela rodzina i jak to wszystko wygląda od ula. Zapraszam Was na wywiad z Pszczołą Kają ????
- … a może chcecie wiedzieć ile jest uli i pszczół ? i co właściwie robią pszczoły robotnice ? ??
- Zobaczcie, jak powstaje miód ?:
- Quiz „Życie na wsi” ??
- Opowiadanie historyjki obrazkowej z KP5,s.18
- Ćwiczenia z KP5, s.19
- Ozdabiamy dzbanek z miodem- kolorowanie, wklejanie lub wylepianie dzbanka z KA,s.37.
- Czy możemy ćwiczyć i przy okazji zrobić sałatkę owocową ? Spróbujmy ! ?
- Wykonujemy ćwiczenia w KP5,s.12. Jakie produkty zostały zrobione z mleka?
- Wykonujemy ćwiczenia KP5,s.13.Zwierzęta w zagrodzie, Ćwiczenia w liczeniu. Poznanie znaku „+”.
- Zajęcia plastyczne: Lepimy z plasteliny zwierzę hodowlane.
- Możecie też zbudować zagrodę z klocków dla swoich zwierząt ???
- Piosenka na Dzień Mamy i Taty
Religia ?
3. Powtórzenie zwrotów:
- Przyjemne ćwiczenia logopedyczne: ?
- A które zwierzęta żyją na wsi? Zobaczcie sami!
- Może nauczymy się piosenki o farmie?
- Piosenka o zwierzątku, które słychać już od rana..wiecie o które chodzi ? ?
- Na koniec kilka ćwiczeń ruchowych ??
2. Piosenka w wersji ze mną: https://drive.google.com/open?id=13mIgYPbQKQV-ipRDxFiz2ntcznt8vxx6
3. Nagranie piosenki: https://drive.google.com/open?id=13s4E2uDTN4tsIfipzccoEE2E2eTaN3mS
5. Do samodzielnej pracy: ćw. 3 s. 23 (policzyć ile danych części ciała ma nasz potwór i zapisać liczby, następnie te części ciała dorysować do obrazka)
2. Piosenka w wersji ze mną: https://drive.google.com/open?id=13mIgYPbQKQV-ipRDxFiz2ntcznt8vxx6
3. Nagranie piosenki: https://drive.google.com/open?id=13s4E2uDTN4tsIfipzccoEE2E2eTaN3mS
4. Pożegnanie: https://drive.google.com/open?id=13d6cJJeZiUoXRB8WPJVsOTqMrX7RURn0
5. Do samodzielnej pracy: ćw. 3 s. 23 (policzyć ile danych części ciała ma nasz potwór i zapisać liczby, następnie te części ciała dorysować do obrazka)
UWAGA! KONKURS !!! ??‼️
- Ćwiczenia logopedyczne „Powtórz za mną”. Powtarzanie przez dziecko sylab : la, re, mi itp.
- Wykonanie flagi Unii Europejskiej. Dziecko wycina flagę, koloruje gwiazdki. Następnie mocuje flagę do patyczka od szaszłyków.
- Ćwiczenia gimnastyczne ??
- Wysłuchanie hymnu Unii Europejskiej:
- Poznajmy Unię Europejską:
- Wysłuchanie i nauka hymnu Polski:
- Układanie zdań z wyrazami: Polska, Bałtyk, Wisła, Tatry, Mazury, Warszawa .
- Wykonywanie ćwiczeń w KP5,s.2-3. Pisanie po śladzie podpisu pod mapą Polski. Rozmowa na temat rysunków umieszczonych na mapie.
- Obserwacja zachowania różnych małych zwierząt żyjących w przyrodzie – rozwijanie zainteresowań otaczającym światem, dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie.
- Lekcja religii:
- Zabawa z czworakowaniem „Pracowite żuczki”
- Bajka na temat ochrony środowiska
- Piosenka ekologiczna. Nieśmy pomoc od najmłodszych lat ???
- Rozmowa na temat ochrony planety. Co możemy zrobić, aby poprawić życie na naszej planecie ? ?
- Poznanie pojęcia „ekologia” i „recykling” ☘️???
- Ćwiczenia w KP4( Nowa trampolina sześciolatka) s. 62-63.
- Stworzenie ufoludka z surowców wtornych:
- Nasze symbole narodowe :
- Piosenka małego patrioty:
- Legenda o Lechu, Czechu i Rusie:
- Rozmowa na temat treści legendy :
- Wykonywanie ćwiczeń w KP5,s.4-5. Kolorowanie kwadracików z literami, odczytywanie hasła: POLSKA, kolorowanie godła Polski. Opowiadanie legendy o założeniu państwa polskiego na podstawie wysłuchanej legendy i obrazków.
- Wykonanie chorągiewki:
- Rozmowa na temat kolorów naszej flagi:
- Wykonanie flagi. Omówienie poszczególnych etapów pracy. Dziecko przygotowuje patyczek od szaszłyków. Wycina z papieru biały i czerwony prostokąt. Skleja ze sobą po dłuższym boku. Gotowe biało – czerwone flagi przyklejają do patyczków.
- Piosenka na temat higieny:
- Ćwiczenia w Nowej trampolinie sześciolatka (KP4) s.70. Rysowanie takich samych owoców w tabelce po lewej stronie – kształtowanie spostrzegawczości, odczytywanie wyrazów z sylab zapisanych na owocach i warzywach w tych samych kolorach – ćwiczenia w czytaniu, utrwalanie liter.
- Ćwiczenia w KP4, s.72- 75 – uzupełnianie piramidy żywieniowej, układanie przepisu na sałatkę owocową – wzbogacenie wiedzy na temat zdrowego odżywiania, rozwijanie wyobraźni i ssprawności manualnych.
- Owocowy ludzik – wykonanie owocowego ludzika z owoców, które mamy w domu. ???????
- O czym powinniśmy pamiętać, aby mieć siłę na każdy dzień ? Piramida żywieniowa ?♂️???
- Kilka ćwiczeń, aby zadbać o nasze zdrowe ciała ????
- Ćwiczenia oddechowe: Dziecko dmucha wycięte z papieru małe płatki położone na dłoni.
- Ćwiczenia gimnastyczne: Dziecko kładzie woreczek na głowie i chodzi po pokoju, utrzymując równowagę tak, aby woreczek nie upadł na ziemię. Kiedy upadnie, znów kładziemy na głowie woreczek i powtarzamy ćwiczenia kilkukrotnie.
- Zabawa sylabami:
-
- Wykonanie biało- czerwonego kwiatka z KA,k.36
- Wykonanie ćwiczeń w KP5, s.8-9. Odczytywanie podpisów do zdjęć, dobieranie biletów do Zamku Królewskiego w Warszawie i na Stadion Narodowy, rysowanie ośmiu pasażerów w tramwaju – ćwiczenia w czytaniu, utrwalanie wiedzy o Warszawie, doskonalenie umiejętności liczenia elementów.
- Wycieczka po Warszawie :
- Czy jesteście gotowi na rytmiczną wycieczkę po Warszawie?
- Zabawa z wiatraczkami- sprawdzenie siły wiejącego wiatru. Do zabawy można wykorzystać wiatraczki z KA,k.2.
- Nasze symbole narodowe :
- Piosenka małego patrioty:
- Legenda o Lechu, Czechu i Rusie:
- Rozmowa na temat treści legendy :
- Wykonywanie ćwiczeń w KP5,s.4-5. Kolorowanie kwadracików z literami, odczytywanie hasła: POLSKA, kolorowanie godła Polski. Opowiadanie legendy o założeniu państwa polskiego na podstawie wysłuchanej legendy i obrazków.
- Wykonanie chorągiewki:
- Rozmowa na temat kolorów naszej flagi:
- Wykonanie flagi. Omówienie poszczególnych etapów pracy. Dziecko przygotowuje patyczek od szaszłyków. Wycina z papieru biały i czerwony prostokąt. Skleja ze sobą po dłuższym boku. Gotowe biało – czerwone flagi przyklejają do patyczków.
1. Hello song: https://drive.google.com/file/d/11gEWamxWrUC__i0msTAPgp2jZInrFsHM/view?usp=drivesdk
2. Cz. 1: https://drive.google.com/file/d/11pPa1MO4OC9Laq8VC_2GIwiZ9iTWVHYN/view?usp=drivesdk
3. Cz. 2: https://drive.google.com/file/d/11l9vpAePQmCAE3k8dZDj7Y5gUxEbzn6B/view?usp=drivesdk
4. Cz. 3: https://drive.google.com/file/d/11hiGb81K9IzDEcVsuQAUGFlJACZeaNtG/view?usp=drivesdk
5. Cz. 4: https://drive.google.com/file/d/12-UqbyyvC0wCUKyjzxRhbV6sFWvWzqGN/view?usp=drivesdk
6. Piosenka: https://youtu.be/fPMjnlTEZwU
7. Goodbye song: https://drive.google.com/file/d/11gkPbcucmJTX7RUJOzli3-AL5rN91Szb/view?usp=drivesdk
- Zabawa „Maszeruje dziecko”. Dziecko maszeruje z woreczkiem gimnastycznym na głowie po pomieszczeniu. Pokonuje przeszkody umieszczone na podłodze,np.omija krzesło, przechodzi przez pudełko z klockami. Jeśli woreczek nie spadnie na podłogę, dziecko kończy zabawę.
- Ćwiczenia w KP4,s.74– pisanie po śladzie podpisów obrazków.
- Poznanie znaków =, <, >
- Wysłuchanie wiersza Iwony Rup „Sport to zdrowie” oraz rozmowa na temat wiersza:
- Wykonanie ćwiczeń 1,2,3 w KP4, s.66-67– czytanie zapisów matematycznych, dorysowywanie elementów zgodnie z zapisami matematycznymi, pisanie po śladzie znaków matematycznych.
- Wykonywanie ćwiczeń 1,2,3,4 w KP4,s. 68-69- kolorowanie warzyw zgodnie z tym, co wskazuje cyfra- utrwalenie liczebników porządkowych, naklejanie pod zdjęciami liczb i znaków < lub <.
- Praca z ilustracją na wewnętrznej stronie okładki w KP4.
- Wykonanie ćwiczenia 3 w KP4,s.71- rysowanie w skrzynkach tylu owoców i warzyw,ile wskazują cyfry oraz nalepianie odpowiednich znaków <, > lub =.
- Taniec:
- Ćwiczenie artykulacyjne: Powtarzamy sylaby: ca, ce, cy, co, cu, ac, ec, yc, oc, uc. ?
- Ćwiczenia w KP4 (Nowa Trampolina sześciolatka) s. 73. Pisanie po śladzie podpisów pod do obrazków.
- Słuchanie opowiadania Maciejki Mazan pod tytułem „Błotny potwór”
- Rozmawiamy na temat opowiadania: Kto był bohaterem opowiadania ? Dlaczego Marek nie chciał myć rąk? Dlaczego Martyna szorowała ręce? Co to znaczy żartować? Czy na każdy temat możemy żartować?
- Zabawa dydaktyczna: ,,Jak żyć zdrowo – prawda czy fałsz”.
-myjemy owoce i warzywa przed jedzeniem;
-spożywamy posiłki brudnymi rękami;
-jedzenie należy spożywać w spokoju;
-brak witamin sprzyja zdrowiu;
-myjemy ręce przed jedzeniem;
-posiłki należy jeść powoli i dokładnie rozgryzać spożywane potrawy;
-słodycze należy jeść w małych ilościach;
-warzywa i owoce nie zawierają żadnych witamin;
-nie należy jeść dużo przed snem;
-myjemy zęby raz w roku;
-pożywienie należy połykać w całości;
-wystarczy jeden posiłek dziennie;
-owoce i warzywa to bogate źródło witamin;
-należy codziennie pić mleko i jeść nabiał;
-słodycze dbają o ładny i zdrowy wygląd naszych zębów;
-warzywa, owoce i produkty mleczne niszczą nasze zdrowie;
-hamburgery są bardzo zdrowe;
-coca – cola niszczy zęby mleczne dzieci.
- Może potańczymy? Pamiętacie ? ???
- Lekcja religii od Pani Alicji ????
- Ćwiczenia oddechowe – puszczanie baniek mydlanych.
- Układanie dowolnego obrazka z części – np. KA, k.13,14.
- Poznanie literki C,c.
- Nauka pisania literki C,c.
- Omówienie historyjki Trampolinka i Celiny. Czytanie tekstów przy obrazkach (KP4, s.64-65). ??
- Budowanie modeli wyrazów: „cytryna i Celina” najpierw z białych kartoników, a potem z czerwonych (samogłoski) i niebieskich kartoników (spółgłoski) ( KA, k.30,31)
- Układanie wyrazów „Celina” i „cytryna” z liter z KA,k.10,11.
- Wykonywanie ćwiczeń w KP4, s.64-65. Pisanie po śladzie literki C,c. ???
- Przepis na domowy wulkan ??⛰
- A może taniec? ??
- Piosenka na temat higieny:
- Ćwiczenia w Nowej trampolinie sześciolatka (KP4) s.70. Rysowanie takich samych owoców w tabelce po lewej stronie – kształtowanie spostrzegawczości, odczytywanie wyrazów z sylab zapisanych na owocach i warzywach w tych samych kolorach – ćwiczenia w czytaniu, utrwalanie liter.
- Ćwiczenia w KP4, s.72- 75 – uzupełnianie piramidy żywieniowej, układanie przepisu na sałatkę owocową – wzbogacenie wiedzy na temat zdrowego odżywiania, rozwijanie wyobraźni i ssprawności manualnych.
- Owocowy ludzik – wykonanie owocowego ludzika z owoców, które mamy w domu. ???????
- O czym powinniśmy pamiętać, aby mieć siłę na każdy dzień ? Piramida żywieniowa ?♂️???
- Kilka ćwiczeń, aby zadbać o nasze zdrowe ciała ????
- Ćwiczenie oddechowe. Dmuchanie papierowych gwiazdek
- Bajka na temat konstelacji gwiazd ??
- Układanie rakiety z figur geometrycznych- KA,k.3,4.
- Wykonywanie ćwiczeń matematycznych w KP4, s.54-55. Pisanie po śladzie wzorów cyfr, kolorowych rakiet, które są zbudowane z ośmiu elementów, łączenie gwiazdek w ośmioelementowe gwiazdozbiory, otaczanie pętlą ósmego statku kosmicznego od lewej strony.
- Zajęcia plastyczne: stacja kosmiczna ???
- Zabawa traf do kosza. ??
- Filmik edukacyjny na temat segregacji śmieci ⚠️
- Chcemy segregować śmieci..ale jak?! ???Mamy na to prosty sposób ?
- Odczytanie wiersza Doroty Gellner „Kosz na śmieci” i wykonanie quizu ???
- NA UCZESTNIKÓW CZEKAJĄ NAGRODY ????
- Gdzie powinniśmy wyrzucać śmieci?
- Które z wymienionych rzeczy zanieczyszczają środowisko?
- Jaka torba najlepiej nadaje się na zakupy?
- Przeterminowane lekarstwa odnosimy do:
- Aby się troszkę poruszać i pośpiewać zapoznamy się z ludową piosenką „Rolnik sam w dolinie” :
- oraz kolejna tradycyjna piosenka „Stary Abraham”
- Ćwiczenia oddechowe „Bańki mydlane”
- Zabawa „Bieg z przeszkodami”
- Wykonanie ćwiczeń w KP4( Nowa tramplina sześciolatka) s.56-57.
- Wykonywanie ćwiczeń w KP4,s.58-59.
- Piosenka o naszej zielonej planecie ☘️??
- …a skoro ruch to zdrowie – kilka prostych ćwiczeń ??
- Zabawa z czworakowaniem „Pracowite żuczki”
- Bajka na temat ochrony środowiska
- Piosenka ekologiczna. Nieśmy pomoc od najmłodszych lat ???
- Rozmowa na temat ochrony planety. Co możemy zrobić, aby poprawić życie na naszej planecie ? ?
- Poznanie pojęcia „ekologia” i „recykling” ☘️???
- Ćwiczenia w KP4( Nowa trampolina sześciolatka) s. 62-63.
- Stworzenie ufoludka z surowców wtornych:
- Zabawa w głuchy telefon ?☎️
- Urządzenia elektryczne i bezpieczeństwo. Dziecko wymienia urządzenia, które działają na prąd. Uświadamiamy dziecko,że ułatwiają nam pracę, ale niewłaściwe korzystanie z nich może być niebezpieczne. Krótkie filmiki na ten temat:
- Słuchanie wiersza Urszuli Piotowskiej „Ogień” – KP4,s.52.
- Rozmowa na temat ognia – Wyjaśniamy, że ogień daje światło i ciepło, ale trzeba się z nim obchodzić bardzo ostrożnie, bo może być też przyczyną pożaru ??
- Ćwiczenia 3 w KP4, s.53
- PAMIĘTAJMY, ŻE NUMER POD KTÓRY NALEŻY ZADZWONIĆ, GDY WYSTĄPI NIEBEZPIECZEŃSTWO NP.OGIEŃ- 112 !
- cwiczenia w KP4 (Nowa trampolina sześciolatka 4), s.50-51. Rysowanie po śladzie kształtu księżyca, nalepianie gwiazdek – ćwiczenia grafomotoryczne z utrwalaniem pojęć:wokół, nad, najwyższy.
- Jak wygląda świat nocą? jaka pora zaczyna się, gdy kończy się noc?
- Wykonanie pracy plastycznej świecą: Rysowanie świecą na papierze, zamalowanie kartki czarną farbą i pozostawienie pracy do wyschnięcia. Nadanie tytułu swojej pracy ???
- Ściskam Was cieplutko! ????
-
- Wykonanie zegara z papieru: Zaznaczenie wybranych godzin poprzez naklejenie kół z kolorowego papieru, przymocowanie do tarczy zegara za pomocą plasteliny wyciętych z brystolu dwóch wskazówek (małej i dużej), umieszczenie na korku i przymocowanie pinezką.
- Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie na tarczę zegara- krótkie, szybkie wdechy i powolne wydmuchiwanie nabranego powietrza- próby przesunięcia powietrzem wskazówek papierowych zegarów.
- Omówienie obrazków przedstawiających Trampolinka nocą i o poranku. Chętne dzieci czytają teksty przy obrazkach- KP4, s.46-47.
- Budowanie modeli wyrazów „noc, Norbert, „z białych kartoników, a następnie z czerwonych kartoników (samogłoski) i z niebieskich kartoników (spółgłoski) z Kącika artystycznego, k.30,31.
- Układanie wyrazów „noc i Norbert” z liter z Kącika artystycznego ,k.10,11.
- Umieszczenie napisów noc, Norbert pod obrazkami w KP4,s.46.
- Pisanie po śladzie litery N,n., KP4, s.46-47.
Moi drodzy !
Zbliżają się Święta Wielkanocne,
życzę Wam, aby ten czas był pełen spokoju, radości i miłości!
Pozdrawiam i ściskam Was mocno !
??
- Zabawa poranna (dwie osoby lub więcej): Dzieci trzymają napiętą chustę, na której leży piłka.Poruszają chustą tak, aby piłka toczyła się po materiale, mówią przy tym:cyk, cyk, naśladując odgłos zegara. Piłka nie może stoczyć się na ziemię.
- Obejrzenie w domu zegarów, zauważenie, ile występuje rodzajów zegarów, ustawienie zegarów.
- Zasady działania zegara:
- Piosenka o zegarze:
- Ćwiczenia logopedyczne – dzieci wsuwają i chowają język, ćwiczenie reakcji na sygnał, rozwijanie mięśni narządów mowy..
- Zabawa w parach ( z rodzeństwem Dzieci – baranki bawią się w parach, poruszają się po pomieszczeniu, jeden „baranek” naśladuje ruchy drugiego. Po kilku minutach na sygnał(np.klaśnięcie w dłonie) dzieci zamieniają się rolami.
- Zdjęcia zwierzątek, które wykluwają się z jaj.
- Zabawa „Gdzie jest jajo?” Chowamy jajo, rolą dziecka jest odnalezienie jajka. Naprowadzamy dziecko mówiąc „ciepło- zimno”. ?
- Zabawa ruchowa skoczna „Utrudnione skoki”
- Ćwiczenia w KP4, s.41 (ćwiczenie 3) oraz na stronie 42 (ćwiczenie 1 i 2) .
You must be logged in to post a comment.