• Psycholog

Rok szkolny 2025/2026

Psycholog:
mgr Aneta Lisowska
mgr Anna Bazler
mgr Marlena Szoka

Psycholog szkolny wspiera uczniów w radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi, społecznymi i edukacyjnymi. Pomaga w rozwiązywaniu problemów, które mogą utrudniać naukę lub relacje z rówieśnikami. Prowadzi rozmowy indywidualne z uczniami, oferując im wsparcie i zrozumienie. Organizuje zajęcia warsztatowe dotyczące emocji, komunikacji i radzenia sobie ze stresem. Współpracuje z nauczycielami i wychowawcami, aby wspólnie dbać o dobrostan uczniów. Udziela porad rodzicom, pomagając im lepiej rozumieć potrzeby swoich dzieci. Monitoruje rozwój psychiczny i społeczny uczniów, reagując na pojawiające się trudności. Wspiera uczniów w okresach kryzysu, konfliktów i zmian życiowych. Dba o tworzenie w szkole atmosfery zaufania, bezpieczeństwa i wzajemnego szacunku. Celem pracy psychologa szkolnego jest pomoc każdemu uczniowi w osiągnięciu równowagi emocjonalnej oraz jak najlepszych warunków do nauki i rozwoju.

Cele realizowane podczas zajęć z psychologiem:

  • kompleksowe stymulowanie ogólnego rozwoju w celu dostarczenia koniecznych rozwojowo doświadczeń,
  • rozwój funkcji intelektualnych,
  • praca nad sferą emocjonalną i społeczną,
  • stymulowanie funkcji poznawczych: pamięć, uwaga, myślenie,
  • stymulowanie umiejętności współdziałania i naśladowania,
  • rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.


Rok szkolny 2023/2024
Psycholog:
mgr Aneta Lisowska
mgr Beata Żukowska
mgr Mariola Wojno


Psycholog

Najważniejszym celem pracy psychologa szkolnego jest zapewnienie opieki psychologicznej uczniom oraz zapewnienie wsparcia rodzicom i nauczycielom. Każdy członek społeczności szkolnej  – uczeń, nauczyciel i rodzic, może zwrócić się do psychologa po pomoc i wsparcie w różnych sprawach: porozmawiać o problemach, rozwiać wątpliwości , uzyskać poradę lub informację gdzie szukać dalszej pomocy.

Psycholog: 

  • Diagnozuje potencjalne możliwości ucznia oraz trudności emocjonalne ucznia;
  • Prowadzi zajęcia z uczniami;
  • Prowadzi zajęcia z klasami – integracyjne, psychoedukacyjne, profilaktyczne, wychowawcze, rozwijające kompetencje społeczne;
  • Prowadzi rozmowy terapeutyczne;
  • Prowadzi indywidualne spotkania z rodzicami o charakterze psychoedukacyjnym;
  • Udziela porad wychowawczych;
  • Udziela informacji zwrotnych na temat przebiegu pracy z dzieckiem, ukierunkowuje oddziaływania rodzicielskie;
  • Udziela wsparcia zgłaszającym się rodzicom w sytuacjach trudnych, kieruje do specjalistów w zależności od potrzeb;
  • Podejmuje interwencje wychowawcze;
  • Udziela wsparcia w sytuacjach trudnych i konfliktowych;
  • Wspiera nauczycieli oraz wychowawców;

Cele realizowane podczas zajęć z psychologiem:

  • kompleksowe stymulowanie rozwoju w celu dostarczenia koniecznych rozwojowo doświadczeń,
  • rozwój funkcji intelektualnych,
  • praca nad sferą emocjonalną i społeczną dziecka,
  • stymulowanie funkcji poznawczych: pamięć, uwaga, myślenie,
  • stymulowanie umiejętności współdziałania i naśladowania,
  • rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.

 

Możliwość komentowania została wyłączona.