Zajęcia dodatkowe ,,Gry i zabawy”
W zajęciach uczestniczą dzieci z Oddziałów Przedszkolnych A, B i C. Zajęcia prowadzone są w wymiarze dwóch godzin tygodniowo.
,,Gry i zabawy” służą wszechstronnemu rozwojowi dziecka. Dzięki zajęciom dzieci uczą się aktywnie spędzać czas, poznają różne gry i zabawy. Największą radość sprawiają dzieciom różnego rodzaju zabawy rytmiczno- ruchowe, a także zajęcia plastyczne i gry stolikowe. Dzieci bardzo chętnie i aktywnie uczestniczą w zajęciach.
Cele zajęć:
- Zapewnienie dzieciom zorganizowanej opieki wychowawczej.
- Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez poznawanie rodzajów i reguł różnych gier i zabaw.
- Doskonalenie percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, spostrzegawczości.
- Wyzwalanie u dzieci odwagi i samodzielności.
- Stymulowanie twórczości dzieci.
- Zdobywanie umiejętności współżycia w grupie.
Tenis stołowy
Zajęcia z gry w tenisa stołowego prowadzone są przez nauczyciela wychowania fizycznego, pełnego pasji i nowatorskich metod wprowadzanych na każdych zajęciach. Na treningach z gry w tenisa stołowego uczestniczy 20 uczniów, z czego 15 z nich to chłopcy a 5 to dziewczęta. Zajęcia pozwalają naszym uczniom nabierać wysokich umiejętności tak by Ci mogli je prezentować na zawodach międzyszkolnych. Podczas treningów uczniowie mogą nabywać następujące umiejętności:
- Serwowanie piłki forhendem i backhandem.
- Uderzenie piłki top spinem, podcięciem, lobem, półwolejem stroną forhandową i backhandową
- Stosowanie rotacji i antyrotacji
- Odbiór piłki prostej, podkręconej, podciętej.
Po za umiejętnościami ruchowymi uczniowie uczestniczący w zajęciach z tenisa stołowego rozwijają swoją pasję oraz zwiększają wiedzę na temat tej dyscypliny. Kształtują takie cechy osobowości jak: sumienność, pewność siebie, wytrwałość.
Szkółka Piłkarska
Zajęcia z piłki nożnej w naszej szkole prowadzone są przez nauczyciela WF, wciąż aktualnego piłkarza grającego na trzecioligowych boiskach, będącego też wykwalifikowanym trenerem z licencją UEFA B. Treningi odbywają się w dwóch grupach wiekowych, gdzie łącznie uczestniczy 50-ciu uczniów.
- Klasy I – III – 15 uczniów
- Klasy IV – VIII – 35 uczniów
W zajęciach uczestniczą zarówno chłopcy jak i dziewczęta. Do szkółki może dołączyć każdy uczeń bez względu na poziom swoich umiejętności. Na zajęciach uczymy się i doskonalimy takie umiejętności jak:
- Indywidualne umiejętności techniczne (przyjęcie, podanie, uderzenie na bramkę)
- Umiejętność gry 1×1 (drybling, prowadzenie piłki, zwody)
- Małe gry, gry zadaniowe, fragmenty gry (gra 2×2, 3×3, gry w przewadze, na 4 bramki, bez bramkarzy)
Po za sportowymi aspektami zajęć, podczas treningów uczniowie nabywają takich wartości jak: współpraca, gra fair play, zdrowa rywalizacja, wytrwałość, pracowitość, sumienność.
Robotyka
Zajęcia dodatkowe z robotyki skierowane są do uczniów klas I-III i odbywają się raz w tygodniu. Zajęcia mają na celu rozwijanie kreatywnego i analitycznego myślenia, umiejętności planowania a także rozwijanie umiejętności manualnych podczas budowania robotów. Uczestnicy zajęć pracują w grupach, każda grupa ma do dyspozycji zestaw JIMU AstroBot firmy UBTECH i tablet Lenovo z zainstalowaną aplikacją, pozwalającą tworzyć programy dla zbudowanych robotów. Programując roboty, uczniowie poznają podstawowe idee tworzenia i działania algorytmów. Podczas zajęć są wykorzystywane narzędzia TIK dostępne w szkole-monitory multimedialne, laptopy. Zajęcia programowania z robotami JIMU idealnie komponują się z nowymi wytycznymi dotyczącymi lekcji informatyki w szkołach począwszy od pierwszej klasy szkoły podstawowej. Roboty JIMU ułatwiają realizację istotnego celu kształcenia informatycznego, jakim jest programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera oraz innych urządzeń cyfrowych.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki w klasach IV-VIII
Zajęcia prowadzone są w trzech grupach ( kl. IV-V, kl. VI-VII, kl. VIII) w wymiarze jednej godziny tygodniowo dla każdej z trzech grup. Głównym celem zajęć jest wyrównywanie braków edukacyjnych z zakresu matematyki, powtarzanie i utrwalanie materiału programowego, oraz wyposażenie ucznia, w zależności od jego poziomu wiedzy z matematyki, w wiadomości i umiejętności matematyczne umożliwiające zdobywanie pozytywnych ocen, a także kontynuację nauki matematyki w kolejnych klasach. Podczas zajęć uczniowie wyrabiają nawyk systematycznej i samodzielnej pracy, oraz doskonalą umiejętność współdziałania w grupie. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi TIK, w tym ekranów interaktywnych, multipodręczników i multićwiczeń, uczniowie aktywnie uczestniczą w zajęciach.
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO
KLASY VI- VII
ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ RAZ W TYGODNIU W WYMIARZE 45 min.
Cele:
-
wyrównanie braków edukacyjnych;
-
wyrównanie szans edukacyjnych uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
-
wyposażenie uczniów w umiejętności sprawnego komuikowania się w języku polskim;
-
wzmacnianie u uczniów poczucia ich własnej wartości;
-
uzupełnienie wiadomości dotyczących nauki o języku, ortografii, interpunkcji;
Założenia programu:
-
W zajęciach uczestniczą klasy VI- VII
-
Umiejetnosci wyniesione z zajęć uczniowie utrwalają samodzielnie, starannie wykonują zlecone zadania, umieją je oceniać, wskazując zalety i wady
-
Wszystkie wiadomości teoretyczne prezentowane są tak, aby wykazać ich praktyczną przydatność
KOŁO POLONISTYCZNE PRZYGOTOWUJĄCE DO EGZAMINU ÓSMOKLASISTY
KLASA VIII
ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ RAZ W TYGODNIU W WYMIARZE 45 min.
Cele:
-
uzupełnienie wiadomości dotyczących nauki o języku, ortografii i interpunkcji;
-
ubogacanie słownictwa i kształtowanie umiejętności posługiwania się słownikami;
-
kształtowanie sprawności komunikacyjnych ;
-
wyrabianie nawyków samokształceniowych;
-
wzbudzanie wiary w możliość pokonywania istniejących trudności sprawnego posługiwania się językiem polskim
Założenia programu:
-
-
-
W zajęciach uczestniczą wszyscy uczniowie klasy VIII
-
Uczestnicy zajęć wyrabiają w sobie nawyki samokształcenia i samokontroli, zaczynają świadomie posługiwać się językiem
-
Wszystkie wiadomości teoretyczne prezwntowane są tak, aby wykazać ich praktyczną przydatność
-
Przygotowaie uczniów do egzaminu ósmoklasisty
-
-
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO – WYRÓWNAWCZE Z JĘZYKA POLSKIEGO
KLASA VIII
ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ RAZ W TYGODNIU W WYMIARZE 45min.
Cele:
-
wyrównanie braków edukacyjnych;
-
wyrównanie szans edukacyjnych uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
-
wyposażenie uczniów w umiejętności sprwnego komunikowania się w języku polskim;
-
wzmacniania u uczniów ich własnej wartości ;
-
uzupełnienie wiadomości dotyczących nauki o języku, ortografii, interpunkcji;
-
bogacenie słownictwa i kształtowanie umiejętności posługiwania się slownikami;
-
kształtowanie sprawności komunikacyjnych;
-
wyrabianie nawyków samokształceniowych;
-
usystematyzowanie wiedzy niezbędnej podczas egzaminu ósmoklasity;
-
rozbudzanie wiary w możliwość pokonywania istniejących trudności i sprawnego posługiwania się językiem polskim .
Założenia programu:
-
W zajęciach uczestniczą klasy VIII posiadający braki w wiadomościach z języka polskiego, w tym uczniowie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego oraz posiadający opinię z poradni psychologiczno – pedagogicznej
-
Umiejetnosci wyniesione z zajęć uczniowie utrwalają samodzielnie, starannie wykonują zlecone zadania, umieją je oceniać, wskazując zalety i wady
-
Uczestnicy zajęć wyrabiają w sobie nawyki samokształcenia i samokontroli, zaczynają świadomie posługiwac się językiem
-
Wszystkie wiadomości teoretyczne prezentowane są tak, aby wykazać ich praktyczną przydatność
KOŁO POLONISTYCZNE Z JĘZYKA POLSKIGO
KLASA V
ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ RAZ W TYGODNIU W WYMIARZE 45 min.
Cele:
-
ugruntowanie wiedzy zdobytej na lekcjach języka polskiego;
-
uzupełnienie i wzbogacenie wiadomości dotyczących nauki o języku, ortografii, interpunkcji ;
-
ubogacanie słownictwa i kształtowanie umiejętności posługiwania się słownikami ;
-
kształtowanie sprawności komunikacyjnych ;
-
wyrabianie nawyków samokształceniowych ;
-
wzbudzanie wiary w możliość pokonywania istniejących trudności sprawnego posługiwania się językiem polskim ;
-
kształtowanie umiejętności pracy w grupie;
-
rozwijanine odpowiedzialności za podjęte działania jednostkowe.
Założenia programu:
-
-
-
W zajęciach uczestniczą chętni uczniowie klasy V
-
Uczestnicy zajęć wyrabiają w sobie nawyki samokształcenia i samokontroli, zaczynają świadomie posługiwać się językiem
-
Wszystkie wiadmości teoretyczne prezentowane są tak, aby wykazać ich praktyczną przydatność
-
Przygotowanie uczniów do konkursów polonistycznych
-
-
KOŁO POLONISTYCZNE
KLASY VI – VII
ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ RAZ W TYGODNIU W WYMIARZE 45 min.
Cele:
-
ugruntowanie wiedzy zdobytej ne lekcjach języka polskiego;
-
uzupełnienie i wzbogacenie wiadomości dotyczących nauki o języku, interpuncji, ortografii;
-
ubogacanie słownictwa i kształtowanie umiejętności posługiwania się słownikami
-
kształtowanie sprawności komunikacyjnych ;
-
wyrabianie nawyków samokształceniowych ;
-
wzbudzanie wiary w możliość pokonywania istniejących trudności sprawnego posługiwania się językiem polskim ;
-
kształtowanie umiejętności pracy w grupie; rozwijanine odpowiedzialności za podjęte działania jednostkowe.
Założenia programu:
-
W zajęciach uczestniczą chętni uczniowie klas VI- VII
-
Uczestnicy zajęć wyrabają w sobie nawyki samokształcenia i samokontroli, zaczynają świadommie posługiwać się językiem
-
Wszystkie wiadmości teoretyczne prezentowane są tak, aby wykazać ich praktyczną przydatność